Handelsbetingelser

1. Generelle Oplysninger

SENZE.dk ejes og drives af:

NORDESIGN ApS
Østerled 10
8740 Brædstrup
CVR nr.: DK31428971
Telefon: +45 21 20 68 86
Email: kundeservice@senze.dk (Svarer indenfor 48 timer)

Disse handelsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på SENZE / NORDESIGN ApS, medmindre andet er skriftligt og udtrykkeligt aftalt.

2. Priser

Vi bestræber os på at levere kvalitetsprodukter til den helt rigtige pris. Vi forbeholder os ret til at ændre i priserne uden varsel. Alle priser  er i DKK (danske kroner) og inkl. 25% moms.

3. Betaling

Vi modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay og PayPal. Vi opkræver ikke kortgebyr og betalingen trækkes først på din konto, når varen afsendes. 

Betaler du via PayPal, er du beskyttet af PayPals køberbeskyttelse og ikke den normale indsigelsesordning ved kortbetaling. Evt. indsigelse skal således ske til PayPal. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Læs mere her: www.viabill.com/kredit.

4. Levering

Bestillinger foretaget inden klokken 16.00 sendes som udgangspunkt samme dag. Bestillinger foretaget efter klokken 16.00 sendes næstfølgende hverdag. Skulle der opstå forsinkelser, får du besked via e-mail.

Vi leverer til hele EU. Ved ordrer over 499 kroner sendes varerne fragtfrit (indenfor Danmarks grænser) til nærmeste pakkeshop. Ved mindre ordrer pålægges fragt afhængig af valgt leveringsmetode. Du kan altid se fragtomkostningerne inden endelig bestilling. Varerne leveres til nærmeste pakkeshop elller leveringsadressen, der angives ved bestillingen.

Dine varer sendes med DAO, eller GLS. Leveringstiden er typisk 1-4 hverdage efter bestillingen.

LEVERINGSMETODEBESTILLINGER U/DKK 499,-BESTILLINGER O/499,.-
DAO Pakkeboks
(2-4 hverdage)
39,-Gratis
DAO Hjemmelevering
(2-4 hverdage)
49,-19,-
GLS Pakkeboks
(1-2 hverdage)
49.-19,-
GLS Hjemmelevering
(1-2 hverdage)
59,-29,-

For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. I så fald vil vilkårene fremgå på siden.

5. Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Reklamationsretten gælder for fejl i materiale og/eller produktion. Hvis reklamationen er berettiget, kan du få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader opstået ved forkert håndtering af produktet. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. NORDESIGN ApS dækker fragtomkostninger i et rimeligt omfang. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ved benyttelse af reklamationsretten, skal varen sendes til:

NORDESIGN ApS
Østerled 10
8740 Brædstrup
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

6. Fortrydelsesret

Der gives 60 dages fuld returret på varer købt hos SENZE / NORDESIGN ApS.

Perioden regnes fra den dag, du modtager ordren. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, som leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Medmindre andet er aftalt på forhånd, dækkes omkostningerne for returnering af dig. Ved returnering er du forpligtet til at sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Vi anbefaler, at du gemmer postkvittering samt eventuelt track and trace nummer. Du bærer risikoen for varen fra tidpunket for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Fortrydelse skal ske senest 60 dage efter købet. Fortrydelsen sker ved at udfylde fortrydelsesformularen, som er vedhæftet din ordrebekræftelse og desuden kan findes i informationsmenuen nederst på SENZE.dk. Den udfyldte formular skal vedlægges i pakken, når du sender varerne retur.

Returnering skal ske til:

NORDESIGN ApS
Østerled 10
8740 Brædstrup

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Visse varetyper er ikke omfattet af fortrydelsesretten. Det drejer sig om:

  • Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
  • Varer, hvor plomberingen er brudt.
  • Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Varens stand ved returnering

Returnering indenfor 0-14 dage: Ved returnering af en vare, der har været taget i brug, hæfter du for en eventuel værdiforringelse af varen. Det gælder også varer, der er beskadiget i din varetægt. Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage inkl. mærkater, indlægssedler m.v. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse.

Returnering indenfor 15-60 dage: Varen skal leveres tilbage i samme stand som ved modtagelsen i original emballage, ellers nægtes fortrydelse.

Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Beløbet refunderes uden unødig forsinkelse og senest 7 dage fra den dato, hvor vi har modtaget varen retur. Tilbagebetaling gennemføres via tilbageførsel til det betalingsmiddel, du benyttede ved den oprindelige transaktion.

7. Ombytning

Hvis du ønsker at ombytte din vare, så skal vi have besked indenfor 50 dage og have produktet indenfor 60 dage. Vi betaler for fragten i forbindelse med ombytning, men kun hvis du opfylder betingelserne. Du kan rekvirere fragtlabel ved at kontakte kundeservice@senze.dk. Ved henvendelse bedes du angive årsag til ombytning samt dit ordrenummer. Du skal levere produktet tilbage i samme stand som ved modtagelsen, hvis produktet ikke lever op til dette, vil returneringen blive håndteret som en fortrydelse, og vi vil fratrække portoen fra det beløb, du har tilgode.

8. Behandling af personoplysninger

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos SENZE / NORDESIGN ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og
behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på senze.dk er NORDESIGN ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@senze.dk.

Du kan finde en komplet beskrivelse af cookie- og privatlivspolitikken på https://senze.dk/privatlivspolitik.

9. Klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, bedes du kontakte os på kundeservice@senze.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

0
Indkøbskurv
Scroll til toppen