Ofte stillede spørgsmål

Her kan du finde svar på de oftest stillede spørgsmål fra vores kundeservice. Selvom vi forsøger at lave denne sektion så dækkende som muligt, kan vi umuligt svare på alt. Derfor sidder vores kundeservice altid klar til at svare på netop dine spørgsmål, så tøv ikke med at bruge kontaktformularen.

Generelt

Hvordan adskiller SENZE sig fra andre butikker på Nettet?

SENZE er en grøn netbutik. Vi sælger udelukkende bæredygtige varer til konkurrencedygtige priser.

Alle leverandører er nøje udvalgt i overensstemmelse med vores grønne filosofil, hvor vi blandt andet stiller krav til økologi i videst mulig omfang, miljøvenlig produktion uden skadelige kemikalier, høj kvalitet og ordentlige arbejdsvilkår.

Er det sikkert at handle hos SENZE?

SENZE er en E-mærket butik, hvilket betyder at vi løbende kontrolleres og er forpligtet til at leve op til forbrugerrådets krav til netbutikker.

For dig som kunde giver E-mærket en ekstra sikkerhed, idet du kan få gratis hjælp fra E-mærkets jurister, hvis der mod forventning skulle opstå tvister i forbindelse med din handel. Derudover er du dækket af E-mærkets forsikring på op til 10.000 kr. pr. handel.

Hvad gør SENZE for at være bæredygtige?

Vi gør alt, hvad der er praktisk muligt, for at være grønne og bæredygtige.

Vi sælger kun bæredygtige produkter som er produceret med det mindst mulige klimaaftryk overhovedet.

Vi benytter kun FSC certificeret emballage og kompenserer for CO2 udledningen fra vore servere.

Transporten fra os til dig sker som udgangspunkt med DAO, som drives af Dansk Avis Omdeling. Det betyder at pakkerne transporteres sammen med dagens aviser og magasiner på ruter der i forvejen køres. Det betragter vi som det mest miljøvenlige alternativ i øjeblikket.

Prisgaranti

Hvordan fungerer prisgarantien?

Hos SENZE ønsker vi at levere grønne og bæredygtige produkter til fair priser.

Derfor giver vi prisgaranti på alle varer.

Hvis du har købt en vare hos os og efterfølgende finder den billigere i en anden dansk netbutik indenfor 30 dage - så refunderer vi forskellen og giver dig yderligere 20% af forskellen som GRØN Bonuspoint.

Det samme gælder, hvis du endnu ikke har købt varen - men set den hos en konkurrent til lavere pris. Også her, matcher vi prisen og giver dig 20% af forskellen som GRØN Bonus.

Hvordan gør jeg brug af prisgarantien?

For at gøre brug af prisgarantien, skal du blot sende en besked til kundeservice.

Beskeden skal indeholde et link til siden, hvor du har fundet varen til en lavere pris.

Herefter opdaterer vi prisen indenfor 24 timer.

Hvis du allerede har købt varen hos SENZE, refunderer vi forskellen indenfor 7 dage og tilføjer 20% af forskellen til din GRØN Bonus konto.

Hvis du endnu ikke har købt varen, tilføjes dine ekstra GRØN Bonus point, når du har foretaget din bestilling.

Grøn Bonus

Hvad er GRØN Bonus?

GRØN Bonus er en bonus, du optjener, hver gang du handler hos SENZE.

Første gang du handler får du 100 GRØN bonus point som velkomstgave - det svarer til 25 kroner.

Dine GRØN Bonus point tilknyttes automatisk din e-mail adresse, hvorefter du kan benytte den som betalingsmiddel ved fremtidige ordrer.

 

Hvordan bruger jeg mine GRØN Bonus Point?

Når du har point på din GRØN Bonuskonto, bliver du automatisk spurgt, om du vil bruge dine point som betaling af din nye bestilling.

Det er frivilligt, om du siger ja til at bruge pointene eller vælger at gemme dem til senere.

Hvornår udløber mine GRØN Bonus point?

Opstarede point gælder i 2 år.

Bestilling & Betaling

Hvordan kan jeg betale for mine varer?

Hos SENZE kan du vælge mellem forskellige betalingsmuligheder afhængig af, hvad der passer dig bedst. Du kan p.t. betale med Visa/dankort, Mastercard og VisaElectron og andre kreditkort. Derudover kan du benytte MobilePay eller PayPal.

Sidst men ikke mindst kan du vælge at betale med ViaBill, som lader dig splitte betalingen op i mindre bidder - uden renter eller gebyrer.

Er det sikkert at bruge mit betalingskort?

Betaling med kort er den sikreste måde at handle på Nettet, da du altid kan gøre indsigelse, hvis dit kort misbruges.

Vi benytter en af Nordens førende betalingsløsninger, som lever op til de strengeste krypteringskrav, der findes.

Alle betalingsinformationer sendes via SSL-forbindelse. Det betyder at de sendte data krypteres og ikke kan læses af andre end kortudbyderen.

I forbindelse med betalingen kan du opleve at blive bedt om at bekræfte købet via en SMS engangskode. Dette er en ekstra sikkerhed for dig som forbruger, som sikrer at den person, der foretager købet også er betalingskortets rette ejermand.

Hvornår trækker i pengene på min konto?

Din betaling trækkes først fra dit betalingskort i det øjeblik din bestilling bliver afsendt fra vort lager. 

Når du betaler med MasterCard eller VisaElectron reserveres købsbeløbet, når du foretager betalingen, men beløbet trækkes først endeligt fra din konto, når din bestilling afsendes. 

Levering

Tilbyder i gratis levering?

Ja, vi leverer gratis til den pakkeshop, du vælger, når du bestiller for min. kr. 499,-

Hvor hurtigt får jeg mine varer?

Vi behandler alle bestillinger dagligt klokken 16. Alle bestillinger foretaget inden dette tidspunkt, sendes normalt afsted samme dag.

Det kan forekomme, at varer ikke er på lager. I disse tilfælde vil den estimerede leveringsdato fremgå på varesiden.

Leveringstiden varierer afhængig af den valgte leveringsmetode. Vælger du DAO er leveringstiden typisk 1-2 dage (dog kan der gå op til 4 dage), mens GLS garanterer levering i løbet af 1-2 dage.

Er det sikkert at bruge mit betalingskort?

Ja, du kan vælge hjemmelevering i forbindelse med gennemførslen af din bestilling.

Bemærk dog, at det er en smule dyrere end levering til pakkeshop.

Du kan altid se leveringsmuligheder og -priser, når du gennemfører din bestilling.

Kan jeg spore min bestilling, når den er afsendt?

Din betaling trækkes først fra dit betalingskort i det øjeblik din bestilling bliver afsendt fra vort lager. 

Når du betaler med MasterCard eller VisaElectron reserveres købsbeløbet, når du foretager betalingen, men beløbet trækkes først endeligt fra din konto, når din bestilling afsendes. 

Fortrydelse, ombytning & Garanti

Hvordan fortryder jeg mit køb?

Det er vigtigt for os, at du er glad for de varer, du køber hos SENZE. Derfor giver vi 60 dages fuld returret på ubrugte varer i original indpakning.

For at fortryde købet, skal du blot udfylde den returseddel, som er vedhæftet ordrebekræftelsen og returnere varerne til den adresse, der er angivet på denne.

Ved fortrydelse skal du selv betale fragten. Vi anbefaler, at du får en kvittering for afsendelse, da du hæfter for evt. beskadigelse eller bortkomst indtil pakken er hos os.

Hvordan fungerer gratis ombytning?

Hvis du ønsker at ombytte en eller flere varer, tilbyder vi at betale fragten.

Ombytningsretten gælder i 60 dage for ubrugte varer i original emballage.

For at få en fragtlabel tilsendt, skal du blot skrive til kundeservice, hvilke varer du ønsker at ombytte og hvad du ønsker istedet.

Derefter modtager du en returlabel, som du blot klistrer på pakken og sender den afsted til os.

Så snart vi har modtaget pakken, sender vi dig det, du ønsker istedet.

Hvad gør jeg hvis en vare er defekt?

Vi behandler reklamationssager individuelt.

Hvis du har modtaget en vare, der er defekt, skal du blot skrive til kundeservice med en beskrivelse og gerne et billede, der viser fejlen.

Derefter hører du fra os indenfor maks. 48 timer.

0
Indkøbskurv
Scroll til toppen